lørdag 4. april 2009

Etter 3 dager med spill

Dette er vanskelig, det kan jeg virkelig bekrefte! Veldig mye å holde styr på. Først laget jeg simmen Bente og katten pus, jeg hadde ikke fulgt helt med i timen, så jeg kastet terning på Bentes ambisjon, og det ble livsnyter, en ambisjon jeg ikke er så glad for på en så betydningsfull sim, siden jeg synes den er litt passiv.
Pus er også en jentekatt, og jeg skapte en smart katt, med god personlighet.

Da tomten var kjøpt og frukttreet plantet hadde jeg skrekkelig lite penger igjen, og måtte gi meg selv -2 poeng pga kaching, jeg måtte jo gi simmene tak over hode! Bentes livsambisjon er å bli kjendiskokk, høyest i kokkekunst. det tok mange dager før en kokkejobb ble ledig, og jeg lot henne ikke jobbe før den tid. Men sørget for å begynne å pleie noen ferdigheter, noe som resulterte i at hobbyen "hennes" og da familiehobbyen ble matlaging, noe som egentlig passer supert for henne, da hun alltid synes det er gøy på jobben.


Bente fikk seg raskt mange bekjente, men ingen venner, hun er litt gretten og veldig aktiv. Så møtte hun Geir, de har 2 av 3 kjemitegn, Geir var freelans webdesigner,med livsambisjon om å bli rovkestjerne, og hans ambisjon er romantikk. jeg liker heller ikke simmer med romantikk som ambisjon, det oppfordrer til utroskap, men Geir har vist seg å være en fin fyr, og jeg har fylt han til platinanivå mange ganger uten å være utro, kanskje bare en liten flørt. Jeg fikk Geir over i musikkbransjen, og nå er han orkesterdirigent, og har full pott i både kreativitet og mekking. Jeg tror han har den nest høyeste nivået nå, hans livshobby er kunst og håndverk, og ambisjon nr. 2 er ostesmørbrød, Bentes er rikdom, det ble kastet terning for dette.


Familien har blitt forøket med både to og fire bein, på to har vi fått Elin og Maria, Elin er nå et barn, Maria ennå baby. Banjo er en hannkatt adoptert til familien, og Pus og han fikke 3 nydelige katteunger, Pusur, Tutta og Lurifax, Lurifax ble solgt i voksen alder, helt umulig å ha så mange katter, Ajax er også blitt adoptert til familien, han er en kattunge ennå, men planen er å parre han med Tutta og skape neste generasjon. Feilen jeg gjorde her var at jeg ikke adopterte Ajax før Tutta ble voksen, det skal jeg ikke gjøre neste gang, da bruker de bare lengre tid på å bli kjent. Det er kjempeslitsomt med 5 katter i huset. Pus og Banjo er begge stjerner i underholdningsindustrien, og Pus kan alle kommandoer. Ingen av barna er forfremmet ennå, og kun Tutta kan en kommando, håper det blir lettere med kattene når det blir flere simmer i huset, men det tar jo lengre tid!


Huset er jeg godt fornøyd med, har brukt vanvittig med penger på det, og er fornøyd med designet og disponering av uteareal, men, mangler mye dekor og møbler og utvendig maling. Kommer etterhvert, avhenger av lommeboken. Dette er baksiden av huset.


Dette er framsiden. Kommer mer bilder av familen etterhvert også

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar